fredag 26. november 2010

暇つぶし

暇つぶし (himatsubushi) er japansk og betyr "å sløse tid" eller "slå i hjel tid". I eksamenstiden er det veldig lett å enda opp med å sløse tid, men jeg prøver å styre meg litt da! Siden det er fredagskveld nå og jeg sitter å slapper av, så vil jeg dele med dere noen av de tingene jeg bruker når jeg vil slå i hjel tid.

Hyperbole and a Half

E-mail!

Hyperbole and a Half er en blog som skrives av amerikanske Allie Brosh. Den inneholder morsomme observasjoner og fortellinger fra Allies barndom. Den overdrevne fortellermåten sammen med de enkle tegningene gjør denne bloggen utrolig underholdene.

Anbefalt lesning:
This is Why I'll Never be an Adult
How a Fish Almost Destroyed my Childhood
The Alot is Better Than You at Everything
The God of Cake
Dogs Don't Understand Basic Concepts Like Moving

Hark! A Vagrant
Founding fathers

Hark a Vagrant, også kjent som History Comics by Kate Beaton, er små tegneserier skrevet og tegnet av Kate Beaton. Ofte om historie, men de kan være om andre ting også.

Anbefalt lesning:
French Revolution Comics
Nikolas Tesla
George Orwell Writes a Novel
Vikings
The Scottish Play
The Greatest Hamlet of Our Time
Great Gatsbys

The Meek
Angora, en av hovedpersonene

The Meek er en tegneserie som er skrevet og tegnet av Der-shing Helmer. Den er vakert tegnet, og verdenen hvor handling foregår er godt utviklet. For øyeblikket er serien på sitt tredje kapittel, og holder på å introdusere all hovedpersonene.

Anbefalt lesning:
Begynn med begynnelsen!

Til slutt tenkte jeg vi kunne avslutte med en sang som er sånn halvveis relatert til det jeg nettopp har skrevet om: 神様のヒマ潰し (kami-sama no himatsubushi; Guds tidsfordriv) av Go!Go!7188.

Fine sangen!

6 kommentarer:

  1. Når eg sitte og ser anime som ikje e subba/dubba (og ergre meg grønn og blå), tenke eg at det må vær kjekt å ver deg som kan en del nå ;)

    SvarSlett
  2. Nja, synes fortsatt at det er vanskelig å se på anime uten tekst, men litt får jeg da med meg x3

    SvarSlett
  3. Anki
    Uh ^.^ Alltid lettare å kaste burt tida på andre ting unde eksamens tid hell innleverings tider XD E skriv på NaNoWriMonth for harde live e XD
    Ellers ha e funne fin nettserie: http://www.weregeek.com
    (They be my people XD)

    SvarSlett
  4. Hurra for å ta dårlige eksamensleseråd og å sløse tid! Eg ska definitivt sjekka disse sidene når eg e ferdig med å sløsa tid med å lesa QC om igjen :P

    SvarSlett
  5. Eg leste nettopp någen av innleggene te "Hyperbole and a half", og det va søren meg heilt hysterisk morsomt!

    SvarSlett